Hvordan få best effekt av markedsføringen?

Lite effekt av markedsføringen? Her har du problemet..

Mange bedrifter ønsker å øke inntjeningen sin, via digital tilstedeværelse. De pøser ut innhold i form av ren reklame og annonser, der potensielle kunder oppfordres til å kjøpe – kjøpe – kjøpe.

Det er ingenting galt i å annonsere for produktene og tjenestene du tilbyr, men hvis du kun kjører ut reklame med priser og «velg oss, velg oss!»
-budskap, løser du sjeldent selve behovet til den potensielle kunden din.

Du kan ha verdens kuleste reklamevideo eller bilde, men hvis budskapet ditt er feil, og du ikke synliggjør HVORDAN du løser behovet til kunden, så handler ingen hos deg.. men du fikk kanskje noen tusen visninger som trøst, selv om det ikke ble noen leads inn..

På oppdrag for våre kunder jobber vi alltid mest med å få frem informasjon og verdi, ut til deres kunder. Det sørger for bekreftelse på løsning av behov, som igjen øker sannsynligheten for et nytt lead inn i innboksen.

Så: hvis du sliter med få leads, lite konvertering av de leads’ene du får inn, og dermed lite salg, så markedsfører du feil.

Alle har innhold ute på nett, men for å lykkes med det må du tenkte annerledes enn tradisjonell reklame. Fokuser på å løse behov, og vise til hvordan, gjennom informasjon og verdi i markedsføringen din. Vi vet at du kommer til å se resultater, hvis du gjør det.

Synes du det er nyttig med tips, triks og strategi til egen markedsføring? Da anbefaler vi at du følger oss på Instagram eller LinkedIn, så får du tips, triks og strategi levert direkte i feed’en din.