Digital framsnakking vs digitalt selvskryt

Vi opplever det hele tiden – alle sammen. Digital framsnakking og digitalt selvskryt kommer i ulike innpakninger, og de serveres til oss kontinuerlig. Vår digitale hverdag består av en utømmelig mengde av hendelser som vi mottakere tilsynelatende blir bedt om å ha et forhold til. Alle som publiserer noe har en agenda – et budskap – med et underliggende ønske om en reaksjon fra oss som mottakere.

Enhver sosial plattform ville vært tannløst og ufattelig kjedelig hvis ingen publiserte noe. Et tomt A4 ark uten ord gir ingen mening. Selv de gamle Pausefiskene fra 1974 på en gammel svart-hvitt tv var grensesprengende informativt i forhold til kun en gråspraglet skjerm uten innhold. Men det er måten vi publiserer innholdet som skaper inntrykk hos mottakeren. Ord gir mening. Måten ordene presenteres på i en kontekst gir forsterket mening og effekt. 

Digitalt selvskryt

Når personer eller bedrifter bruker digitale plattformer for å fremheve sine egne prestasjoner, ferdigheter eller kvaliteter på en rosende og som regel overdrevet måte, er det digitalt selvskryt. Dette kan bidra til å bygge positiv merkevareidentitet og øke synligheten, men det kan også virke avskrekkende om budskapet oppfattes som overdrevet eller uekte av mottaker. Noen ganger mister man grenselinjen av syne. Balansen mellom å dele relevante suksesser, og å unngå å virke skrytende, er likevel utrolig viktig for å opprettholde troverdighet og tillit hos dine mottakere.


Digital framsnakking

Digital framsnakking er publisering med positiv omtale og anbefaling av personer, produkter, tjenester eller virksomheter på digitale plattformer. Målet er å fremheve positive egenskaper og fordeler ved et produkt eller en bedrift – og dermed bygge opp omdømmet og troverdigheten til disse. Digital framsnakking bidrar til økt synlighet, nye kunder, og styrker relasjoner og nettverk.

Når framsnakket du noen digitalt sist?

Ekte, enkelt og engasjerende

I FEBER er vi opptatt av at markedsføring og bedriftens synlighet skal være ekte, enkelt og engasjerende. Hos oss vinner digital framsnakking over digitalt selvskryt – hver eneste gang. Eller forresten… når vi leser den siste setningen, så innser vi at det høres ut som selvskryt. Så vi modererer oss til å si at vi forsøker å la framsnakking vinne over selvskryt, så ofte vi kan. Vi prøver iallefall å være bevisst på hvordan vi skal balansere i publiseringsjungelen.

I juni måned ønsker vi spesifikt å framsnakke våre nye kunder Hjerteskribenten Linda Tangen, Davvin Norway AS, Rørentreprenør Dan Berg AS, og Overtid / Gustus Vinbar for at dere ga oss tillit til å gjennomføre oppdrag og abonnementsavtaler på digital markedsføring. Dere gir oss smør på brødet, og pålegg på bordet. Vi skal bidra til økt synlighet, leads, merkevarebygging og økt kundetilstrømning hos dere. Vi gleder oss til videre samarbeid i månedene som kommer.

Har din bedrift behov for økt synlighet? Innboksen vår er alltid åpen.